KONTRAKT
uzavretý medzi
Ministerstvom zdravotníctva SR
a
Ústavom preventívnej a klinickej medicíny
na riešenie úloh v roku 2003
Čl. I.
ÚČASTNÍCI KONTRAKTU
Zadávateľ: Sídlo: Štatutárny zástupca: Bankové spojenie: Číslo účtu: IČO: / ďalej len “ zadávateľ ” / | Ministerstvo zdravotníctva SR Limbová 2, 837 52 Bratislava 37 MUDr. Rudolf Zajac, minister NBS Bratislava - mesto 1123002/0720 165565 |
a |
Riešiteľ: Sídlo: Bankové spojenie: Číslo účtu: IČO: / ďalej len “ ÚPKM ” / | Ústav preventívnej a klinickej medicíny Limbová 12, 833 01 Bratislava 37 Štatutárny zástupca: Doc. MUDr. Štefan Nyulassy, DrSc., riaditeľ VÚB Bratislava - mesto 153132-012/0200 0000045021 |
Tento kontrakt nie je zmluvou ani dohodou v zmysle právneho úkonu, ale plánovacím a organizačným aktom vymedzujúcim vzťahy medzi zadávateľom a ÚPKM, podľa uznesenia vlády SR č. 1067 z 20. decembra 2000.
Čl. II.
TRVANIE KONTRAKTU
Kontrakt sa uzatvára na obdobie od 1. januára 2003 do 31. decembra 2003.
Čl. III.
PLATOBNÉ PODMIENKY
1. Objem finančných prostriedkov určených na vedeckovýskumné a iné odborné činnosti sa určuje na základe rozpočtu ÚPKM.
2. Hodnota práce je určená vo výške 112 mil. Sk (slovom : stodvanásť miliónov slovenských korún).
3. Vzhľadom na vedeckovýskumný charakter pracoviska a jeho podiel na zabezpečovaní ostatných odborných činností dôležitých na zlepšenie zdravotného stavu obyvateľstva SR je kalkulácia práce rozdelená do týchto tematických okruhov:
a) vedeckovýskumné riešenie projektov z oblasti prevencie a terapie ochorení, ktorých etiológiu podmieňujú biotické a abiotické faktory endogénneho a environmentálneho pôvodu:
aa) projekty riešené na základe medzinárodných dohôd (5. a 6. rámcový program, Centrum excelentnosti Európskej únie, iné bilaterálne, resp. multilaterálne projekty), uvedené v prílohe č. 1 tohto kontraktu,
ab) projekty, ktoré boli podané v r. 2002 Agentúre pre podporu vedy a techniky (APVT) a ich finančná hodnota je uvedená v prílohe č. 2 tohto kontraktu,
ac) projekty riešené v rámci rozvoja vedy a techniky (RVT) a ich finančná hodnota je uvedená v prílohe č. 3 tohto kontraktu,
b) činnosti Národných referenčných centier (NRC) a ich finančná hodnota je uvedená v prílohe č. 4 tohto kontraktu,
c) vedeckovýskumná činnosť viazaná na Slovenské centrum orgánových transplantácií (SCOT) a ich finančná hodnota je uvedená v prílohe č. 5 tohto kontraktu.
4. Vedeckovýskumné činnosti NRC a SCOT sú podrobne uvedené v prílohách č. 4 a 5 tohto kontraktu.
5. Zadávateľ sa zaväzuje pravidelne poskytnúť riešiteľovi mesačné 1/12 alebo štvrťročné 1/4 zálohy vo výške ročného objemu príspevku stanoveného v čl. III ods. 2.
Čl. IV.
PREDMET ČINNOSTI
1. Predmet činnosti riešiteľa počas trvania kontraktu vychádza z dlhodobého plánu vedeckovýskumnej činnosti ÚPKM, ktorý prerokovala Vedecká rada ÚPKM. Rok 2003 zahrňuje nasledovné oblasti tak, ako sú členené v čl. III ods. 3.
aa) vedeckovýskumné projekty medzinárodné (príloha č. 1 tohto kontraktu)
ab) vedeckovýskumné projekty podané na APVT (príloha č. 2 tohto kontraktu)
ac) vedeckovýskumné projekty riešené v rámci RVT (príloha č. 3 tohto kontraktu)
b) činnosti NRC (príloha č. 4 tohto kontraktu)
c) vedeckovýskumná činnosť viazaná na SCOT (príloha č. 5 tohto kontraktu)
Celkový bežný transfer na vedeckovýskumné a odborné činnosti zhrňuje príloha č. 6 tohto kontraktu. Prílohy č. 1 až 6 sú neoddeliteľnou súčasťou kontraktu.
Čl. V.
SPÔSOB A TERMÍN VYHODNOTENIA KONTRAKTU
1. Priebežné hodnotenie plnenia úloh kontraktu sa uskutoční formou kontrolného dňa raz za rok, najneskôr do 20. januára nasledujúceho roku za účasti zástupcov zadávateľa, zástupcu APVT a zástupcov riešiteľa.
2. Dokumentáciu ku kontrolnému dňu tvoria protokoly o odovzdaných výsledkoch. Na kontrolnom dni sa prerokuje priebeh plnenia jednotlivých úloh a problémy spojené s ich plnením.
3. Plnenie úloh vyplývajúcich z kontraktu sa vyhodnotí po uplynutí trvania kontraktu formou kontrolného dňa najneskôr do 20. januára 2004 za účasti zástupcov zadávateľa a zodpovedných riešiteľov, resp. zástupcu APVT.
4. Dokumentácia potrebná na vyhodnotenie bude pozostávať z protokolov o odovzdaní výsledkov riešenia, resp. zápisov z kontrolného dňa.
Čl. VI.
PRÁVA A POVINNOSTI ZÚČASTNENÝCH STRÁN
1. Zadávateľ sa zaväzuje:
a) zabezpečiť financovanie predmetu činnosti uvedeného v čl. IV. ods. 1 v celoročnom rozsahu podľa čl. III. tohto kontraktu,
b) v termíne určenom v protokoloch jednotlivých úloh organizovať preberacie konanie a v dohodnutom termíne vykonať kontrolný deň plnenia všetkých úloh dohodnutých týmto kontraktom a splatných ku koncu roka,
c) včas informovať riešiteľa o zmenách v zadaní úloh,
d) pri zverejňovaní výsledkov činnosti určených týmto kontraktom dodržiavať autorské práva riešiteľa v zmysle autorského zákona.
2. Zadávateľ má právo:
a) krátiť objem kontraktom dohodnutého celoročného objemu finančných prostriedkov v rozsahu a v termínoch, ktoré budú počas trvania kontraktu určené príslušným uznesením vlády SR,
b) vykonávať priebežné kontroly plnenia úloh dohodnutých týmto kontraktom,
c) v primeranej výške krátiť finančný limit uvedený v čl. III. bod. 2 tohto kontraktu pri nesplnení stanovených úloh v požadovanom objeme,
d) poskytnúť tretej strane výsledky riešenia úloh zadaných v rámci kontraktu s uvedením ÚPKM ako riešiteľa a pri zachovaní autorských práv riešiteľov.
3. ÚPKM sa zaväzuje:
a) riadne a v požadovanej kvalite a podľa termínov určených v protokoloch úloh, protokolárne odovzdať dohodnuté výsledky riešenia úloh, resp. vykonať činnosti dohodnuté týmto kontraktom,
b) dodržať celoročný rozpočet dohodnutý kontraktom a neprekročiť náklady určené na riešenie jednotlivých úloh,
c) predložiť týždeň pred termínom konania kontrolného dňa všetky dohodnuté podklady na rokovanie kontrolného dňa,
d) včas informovať zadávateľa o problémoch, ktoré sa vyskytli v priebehu riešenia úloh,
e) zachovať mlčanlivosť o všetkých skutočnostiach, najmä však o informáciách, ktoré vzniknú ako produkt riešenia úloh a nezverejňovať výsledky riešenia zadaných úloh bez súhlasu zadávateľa.
4. ÚPKM má právo:
a) bezplatne získať od zadávateľa všetky údaje potrebné na riešenie alebo overenie výsledkov riešenia jednotlivých úloh (rozsah, termíny a spôsob poskytovania údajov pre jednotlivé úlohy, činnosti alebo služby sa určí v protokole),
b) požadovať od zadávateľa, aby podľa povahy odovzdanej práce vytvoril príslušné technické a organizačné podmienky na jej prezentáciu a overenie.
Čl. VII.
ZVEREJNENIE KONTRAKTU A VEREJNÝ ODPOČET
1. Tento kontrakt zverejnia obidve zmluvné strany na svojej internetovej stránke po podpise. Záverečnú správu o plnení kontraktu zverejnia obidve strany na svojej internetovej stránke do 31. januára 2004.
2. Verejný odpočet plnenia úloh kontraktu a zverejnenie finančnej správy sa uskutočnia po vypracovaní a predložení zákonom určenej záverečnej správy o hospodárení.
3. Tento kontrakt je vyhotovený v štyroch vyhotoveniach, z ktorých každá strana obdrží po dvoch exemplároch.
4. Kontrakt je možné počas doby trvania meniť a dopĺňať písomne po dohode obidvoch strán formou dodatkov.
V Bratislave 17.1.2003
..................................................... za zadávateľa MUDr. Rudolf Zajac, minister zdravotníctva SR | ..................................................... za riešiteľa Doc. MUDr. Štefan Nyulassy, DrSc. riaditeľ ÚPKM |